כשמדברים על נדל"ן למגורים ביוון, אנחנו מדברים על שוק פורח מציע הזדמנויות רבות למשקיעים, כולל מישראל. עם עלייה בביקוש לשכירות, מחירי דירות שמתאוששים, ועליית מחירי שכירויות, מדובר בהזדמנות השקעה אטרקטיבית. השקעות "פליפ" בנכסים ישנים מספקות גם הן פוטנציאל לרווח.

מגמות בנדל"ן למגורים ביוון

שוק הנדל"ן למגורים ביוון מושך משקיעים זרים רבים, כולל מישראל. במאמר זה ננתח את המגמות העדכניות בסקטור המגורים היווני ונסביר את הכדאיות הכלכלית בהשקעה בנכסים אלו.

בעלות מול שכירות ביוון

בדומה לישראל, רוב היוונים מעדיפים בעלות על נכסים. שיעור הבעלות עומד על כ-73.3%, ירידה מ-85% בשנת 2005, מה שמעיד על עלייה בביקוש לשכירות. נתון זה מצביע על ביקוש גבוה להשכרת דירות, מה שיוצר הזדמנויות למשקיעים המעוניינים בקניית דירה ביוון לצורך השקעה.

מחירי הדירות ביוון

מחירי הדירות ביוון ידעו תנודות רבות בעקבות המשבר הפיננסי שהחל ב-2008. עם זאת, המחירים מתאוששים בקצב של כ-14% בשנה. נכון לשנת 2024, המחירים עדיין נמוכים מהשיא שנרשם ברבעון השלישי של 2008, מה שהופך את הזמן הנוכחי להשקעה בנדל"ן למגורים ביוון לאטרקטיבי ביותר.

עליית מחירי השכירויות

שיעורי השכירויות ביוון עולים בהתמדה. בין השנים 2017-2022 מחירי השכירויות למגורי סטודנטים עלו בכ-50%, בעיקר באתונה, ושכר הדירה למשפחות עלה בממוצע של 7% לשנה. מגמות אלו מצביעות על ביקוש גובר לשכירות, מה שמגדיל את התשואה השוטפת להשקעה בדירה ביוון.

השקעות "פליפ"

השקעות בנדל"ן למגורים ביוון, במיוחד בעסקאות "פליפ" (רכישת נכס ישן, שיפוץ ומכירה מהירה), מציעות הזדמנויות רבות. כ-55% מהדירות ביוון הן ישנות ונבנו לפני 1980, מה שמציג פוטנציאל לשיפוץ והשבחה. סוג זה של השקעה נפוץ ופופולרי בקרב המשקיעים הישראלים. 

 סיכום

שוק הנדל"ן למגורים ביוון מציע הזדמנויות רבות למשקיעים. המגמות החיוביות במחירי הדירות והשכירויות יחד עם התאוששות מהמשבר הכלכלי והביקוש הגבוה לשכירות הופכים את ההשקעה ברכישת בית ביוון לדירה להשקעה ביוון לאטרקטיבית ומשתלמת במיוחד.

Compare