אוויה, האי השני בגודלו ביוון, מציע הזדמנויות רבות להשקעות נדל"ן שמושכות תשומת לב הן ממשקיעים מקומיים והן מזרים. קרבתו לאתונה, ויופיו הטבעי הופכים את אוויה ליעד תיירותי מבוקש. ולהשקעה מבטיחה. במאמר הזה תמצאו כל מה שצריך לדעת על השקעת נדל"ן באי אוויה.

מגמות בשוק הנדל"ן באי אוויה

עליית מחירים מתונה

 מחירי הנכסים באי אוויה, כמו באזורים רבים ביוון, נמצאים במגמת התאוששות מרשימה. על פי נתונים שפורסמו לאחרונה, המחיר הממוצע של בית מגורים באי עלה בכ-4.40% בין השנים 2022-2023, ובמספרים מוחלטים מדובר על עלייה ממוצעת של כ-1,250 אירו למ"ר לעומת כ-1,197 אירו.

העלייה במחירים הורגשה גם בדמי השכירות. בין השנים 2022-2023 חלה העלייה הגדולה ביותר בשנה אחת בשכירויות באזור. מ-6.11 אירו למ"ר לעומת 5.77 אירו למ"ר (5.9%). מחירי השכירות באי אוויה זינקו ב-25% מאז 2019.

קהלי היעד של נכסי ההשקעה באי הם מגוונים. לצד תיירים מכל רחבי תבל שמגיעים לנפוש במקום, אוויה מהווה אבן שואבת ליוונים מקומיים שמחפשים יעד לחופשה או למגורי קבע. בין השאר כאמור בזכות קרבתו לאתונה ומיקומו במרכז המדינה.

פיתוח תשתיות ושירותים

 האי נהנה מהשקעות בתשתיות, כולל דרכים חדשות, תשתיות תיירות, ושירותים מקומיים משופרים, מה שמגביר את האטרקטיביות של האי הן למשקיעים והן לתושבים.

בית באוויה עם נוף לים, ווילה באוויה עם מאפיינים יוקרתיים, או דירה באוויה לשכירות לתווח קצר, הגדרת מטרת ההשקעה תסייע למקד את החיפוש לפי איזור וסוג נכס.

ביקוש לנכסים להשכרה קצרה

 התיירות הפורחת באי יוצרת ביקוש גבוה לנכסים להשכרה קצרה, במיוחד בקיץ. דירות נופש ובתי נופש מושכרים במחירים טובים ומשקיעים רבים רואים בכך הזדמנות להשקעה מניבה. מידע נוסף ועדכני אודות השקעה בנכס לשכירות לתווח קצר, דוגמת Airbnb אפשר למצוא במאמר הזה

ביקוש לנכסים יוקרתיים

 עם התעניינות גוברת בנכסים יוקרתיים, וילות על חוף הים ובתים עם נוף לים נהנים מביקוש גבוה ומשקיעים רבים מחפשים את האזורים הללו להשקעה ארוכת טווח.

 

Chalkida, Evia
חאלקידה, אוויה

אזורים מבוקשים באי אוויה

העיר חאלקידה

חאלקידה, בירת האי, מציעה שילוב של חיים עירוניים ונגישות מצוינת לאתונה. אזור זה מתאים למשקיעים שמחפשים נכסים עם גישה נוחה לתשתיות עירוניות ושירותים, השקעה בנכס מסחרי ובנכס תיירותי. 

אדיפסוס

  עיירת נופש ידועה בזכות המעיינות החמים שלה, אדיפסוס מושכת משקיעים ותיירים כאחד. השקעה בנכסים להשכרה קצרה בעיירה זו נחשבת לרווחית בשל הביקוש הגבוה לאורך כל השנה. 

קריסטיאנה

עיירה קטנה אך פופולרית בקרב תיירים שמחפשים חופשות רגועות. קריסטיאנה מתאפיינת בחופים יפים ונופים מרהיבים, מה שהופך אותה לאזור מבוקש להשקעה בנכסים נופשיים.

קאריסטוס

עיירת חוף בדרום האי שמציעה נכסים במחירים אטרקטיביים יחסית. קאריסטוס מתאימה למשקיעים שמחפשים נכסים להשקעה ארוכת טווח, עם פוטנציאל עליית ערך משמעותית בשל הפיתוח המתמיד באזור.

ארטאקי

 עיירה במרכז האי, מציעה שילוב של חיים כפריים עם קרבה לאזורי התיירות המרכזיים. השקעה בנכסים בעיירה זו מתאימה למי שמחפש נכסים במחירים סבירים יותר.

האי אוויה הוא יעד נופש מבוקש

התושבים, כמו גם התיירים, שמבקרים באוויה נהנים מקרבתו לאתונה, ממוקמת כשעה נסיעה בלבד מגשר אוריפוס. אזורים פופולריים במיוחד שמושכים אליהם משקיעים זרים הם, למשל, העיר המרכזית חלאקידה, עיירת החוף הדרומית קריסטוס, מרמרי (עיירת הנופש האהובה על האתונאים) ויעדים נוספים כמו לימני ששוכנת לחופי האגם הגדול ביותר באי או ארטריה. 

חלקו הצפונימזרחי של אוויה מציע גם הוא  יעדים מלהיבים. שניים מהם הם עיירת המעיינות החמים אדיפסוס שהיא עיירת הספא הגדולה ביוון ואחת מעיירות הנופש העתיקות בעולם, והלגונה הכחולה ליכדוניסיה. אוויה מציע גישה נוחה לאזורים תיירותיים נוספים כמו האיים הקיקלאדיים או האיים הספוראדים. 

רכישת נכס באי אוויה לקבלת ויזת זהב

על פי התקנות החדשות מחודש מרץ 2024, האי אוויה נמצא בדירוג 1 – כלומר, דרושה השקעה של לפחות 800 אלף יורו כל מנת להיות זכאי לויזת זהב. קרא בהרחבה אודות ויזת זהב במאמר זה

סיכום

שוק הנדל"ן באי אוויה מציג הזדמנויות רבות למשקיעים. עליית מחירים מתונה, פיתוח תשתיות ושירותים, וביקוש גובר לנכסים להשכרה קצרה הם חלק מהסיבות לכך שאוויה היא יעד מבטיח להשקעה. הבחירה באזור להשקעה תלויה במטרות האישיות של המשקיע – אם זו הכנסה משכירות קצרה, השקעה ארוכת טווח או נכס לשימוש אישי ונופש. חאלקידה, אדיפסוס, קריסטיאנה, קאריסטוס וארטאקי הם בין האזורים המבוקשים ביותר באי אוויה כיום.

הזדמנויות השקעה באוויה

דירה ㎡92

Chalcis (Chalkida)

Chalkida (Χαλκίδα ) is the capital of the island of Euboea or Evia in Greece. Penthouse 92 sqm located in the centre of Chalkida (pedestrian street). The only penthouse on the top floor. 1 minute walking to the sea. 2 bedrooms 1 bathroom, 1 toilet. Perimeter balconies with open view. Central heating Good opportunity for […]

€135,000
  • 2 Br
  • 2 Ba
  • 92 m2

בית חווה ㎡56

Karystos

Property for sale 56 sq.m. on a plot of 88 sq.m. in Kato Giannitsi Marmariou in Evia Island next to Athens. Distance 2' from Limniona beach.

€45,000
  • 1 Br
  • 1 Ba
  • 56 m2

בית קרקע

Eretria

4 rooms 1 toilet 1 kitchen living room panoramic sea view

€135,000
  • 1 Br
  • 1 Ba

בית קרקע

Eretria

4 rooms 1 toilet 1 kitchen living room panoramic sea view

€135,000
  • 1 Br
  • 1 Ba

מגרש

Kymi-Aliveri

A plot of land for sale within the settlement of Kymi Parish, 424.28 sq.m. 👉 Perfect and buildable. 👉 It borders a municipal road 👉 It has mountain and sea views. Building 240 sqm + 40 sqm dry construction with all that entails.

€28,000

בית קרקע ㎡208

Kymi-Aliveri

Two-family house for sale (each floor 104 sq m + 104 sq m) in Oxylithos in Evia. 2 bedrooms on each floor Autonomous heating Fireplace Veranda On a plot of 183 sq.m Suitable for 2 families and for investment!

€120,000
  • 4 Br
  • 2 Ba
  • 208 m2

מחפשים נכס להשקעה באוויה?

מצוין! יש לנו רשימת נכסים במגוון מיקומים באי ששווה לבדוק. לחצו על הכפתור למטה וגלו עוד

Compare